Имайки малко работа близо до площад “Съединение”, реших да отида с мотор – отиването с кола там е пълен кошмар, и спирането е меко казано невъзможно. След като си свърших работата, реших да погледна за лятно яке в един известен пловдивски магазин – МотоМол.

За целта трябва от Съдебна палата да стигна до техният магазин, а това става с една приятна разхода по бул. “Марица-юг”. Ако влезете с мотор в карето зад Съдебна палата, внимавайте за еднопосочните улици, може да се окажете не там, където искате. Случвало ми се е 🙂

Излизането покрай Имарет джамия в натоварен ден е тегаво, особено с ляв завой, както трябваше да направя аз, но трафикът беше малък, а и един шофьор спря да пусне пешеходци по-нагоре по “Марица-Юг, с което ми улесни излизането. Когато минавате по бул. “Марица-Юг” трябва да внимавате за две неща. Първото са пешеходците – има две пешеходни пътеки, които нямат добра видимост и могат да доведат до изненади. Едната е веднага до Пешеходният мост, а следващата е на около 400 метра по-нататък, посока Гребната база.

Покрай Марица и ВМИ с мотор
Маршрутът на 18 февруари, Google Maps

Втората причина за изненади са излизащите от джобовете за паркиране коли. Както можете да видите във видеото, един така се опита да излезе в мен, докато друга кола задръстваше насрещната лента с мигач – да му вземе мястото.

Минаваме под релсите

До Университета по хранителни технологии, или по-известен в миналото със звучното съкращение ВИХВП, пътят се разширява първо на две плюс две ленти, а след това на нещо от типа на лента и малко плюс лента и малко. Внимавайте за правещи ляв завой, слизащи от моста на ВИХВП – те имат кофти видимост, а и малко са от “бързащите”.

След моста има спирка на рейсовете с пешеходна пътека. Тъй като в блокчетата живеят доста пенсионери, а и доста студенти, там пресичанията или на скорост, или на сляпо не са редки.

За да се стигне до УМБАЛ “Св. Георги” (или Хирургиите на Пещерско), след като завиете наляво под релсите трябва да вземете първата вдясно след Стадион “Пловдив”. Там, по наскоро асфалтираната улица “Ясна поляна” излизате на “Владивосток”, покрай опитът да се направи пазар, и наказателният паркинг за вдигнати коли.

На ул. “Владивосток”, преди светофарът със “Свобода”, има отбивка вдясно. Там често влизат или излизат коли, за това внимавайте ако на светофара има 4 или 5 коли пред вас на червено – ще запушите улицата и може да се стигне до излишни драми.

С десен завой по “Свобода” се стига до практическият край (и може би продължение някоя петилетка в бъдещето) на булеварда. Там се завива надясно по ул. “Царевец”. От паркингът и от Спешния център на “Св. Георги” може да има излизащи коли и най-вече – линейки.

Ново лятно яке

“Пещерско шосе” ме изненада с липсата си на трафик и чисто късметлийското минаване на първи светофар, без дори да чакам. Понякога слънцето огрява и кучият гъз, знаете 🙂 Без излишни драми стигнах до местоназначението си – МотоМол. С малко обикаляне си харесах лятно яке, та може скоро да ме видите по улиците на Пловдив и региона с жълто яке и черен мотор.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *